Semester

Dags för semester igen och 2 veckor i Bulgarien.
Visst, det är fjärde gången på samma plats. Att besöka nya platser har sin tjusning - absolut .
Men att besöka samma ställe flera gånger har även det sin tjusning, iaf för mig och nu är det ju jag som ska åka. Jag tycker det är underbart att komma till en plats där jag trivs och har fått en massa vänner och bekanta. Jag älskar att strosa omkring på gator där jag kan stanna upp och ta en pratstund med människor som hojtar på mig och vi känner igen varandra. Besöka vänner man fått genom åren... träffas på kvällen och gå ut och ta en drink och prata om vad som hänt sen sist.
Jag åker med mina döttrar, dom kan gå ut sitt på kvällarna och jag kan gå på mitt om vi vill det och ingen behöver oroa sig för att nån inte hittar hem. Här känner vi gatorna och vi känner massor av människor, det gör att man känner sig trygg och kan koppla av. Annars har jag lätt att oroa mig på natten om jag ligger på hotellet och sover och döttrarna är ute.. det är väl en mammas lott antar jag. Nu har jag ju vuxna döttrar och dom kan ta hand om sig men ändå.
Ja, nog om detta, underbart ska det bli och jag ser fram emot min semester. Jag längtar efter att bada ! Ååå vad det ska bli skönt.

När vi kommer hem så ska vi se ut en ny resa att se fram emot i maj, då blir det inte Bulgarien. Grekland kanske... Kreta är ju underbart och kretensarna är ju ett unikt folk, så underbart trevliga - omtalade för sin vänlighet. Ja, kanske blir det Kreta, vi får se.

Men först Bulgarien - vila, sola,bada, njuta och umgås ! =) I vinter har jag Thailand att se fram emot med min snälla och roliga mamma som bjuder mig på en lyxresa till Koh Lanta.

Och kanske Bulgarien får ett besök av oss nästa höst igen...

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hoppas ni får en härlig semester / Marie m fam

2010-08-23 @ 12:51:31
Postat av: analen

<3

2010-09-27 @ 21:26:30
URL: http://aaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0