Måndag - ledig

Nu är det måndagmorgon, klockan är 06.44 och jag är ledig i dag. Ja, ni undrar säkert vad jag gör uppe nu i denna tidiga timme. Jag är faktiskt för det mesta så här morgonpigg. Jag tycker sååå mycket om timmarna på morgonen. Det är så härligt att sitta med kaffe och frukost och morgonsolen skina utanför köksfönstret.
  Så här ser det ut knäppt från platsen vid bordet där jag frukosterar om en liten stund.

Kan för övrigt rekomendera en god korvrätt jag gjorde i fredags som blev lyckad.  Det är en lite tjockare korv med lite högre kötthalt, uppskuren och fylld med grönsakshack av squash, tomat, lök och paprika. Toppat med lite brieost och gratinerad i ugnen. Till så ser ni ju att det är broccoli, morötter och tomater. Ett stort glas citronvatten att dricka till blev det. Jättegott !!


Här kommer ytterligare en god rätt som jag åt häromdagen( när jag ändå är på gång)  Pangusfilé som jag vänt i dinkelmjöl och stekt. Spenat, ägg, avokado, stekt squash och tomat - tomaten toppad med lite ädelost. Åhhhh.... helt underbart !!

Ojoj.. nu blir jag hungrig av allt matsnack så nu måste jag gå och fixa min frukost som blir : Kaffe, fil med keso, kanel, solroskärnor, linfrön och pumpakärnor . Få se om jag får ner ett ägg i dag - kanske.

I dag är jag för övrigt ledig på dagen, ska jobba i natt och i morgon natt sen är det onsdag och då är jag ledig och sen är det torsdag - PANG, BOM - Bulgarien !!!! =))))) Sköööönt...


Kommentarer
Postat av: Ann

Måste nog kolla igenom din blogg riktigt noga.Verkar finnas mycket goda nyttiga recept där.Vi ska börja stenhårt till veckan.Har inte varit någon mening innan då jag har fyllt 40,syrrans dotter konfirmerat sej och mamma fyler idag.
Men liiite har vi ju ändrat som sagt..

2008-05-19 @ 07:23:07
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Ann

Tack!

2008-05-19 @ 08:19:47
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: ANNA KÄLLMAN

ååh vad goott! Måste nog ta å äta frukost nu!

2008-05-19 @ 08:23:59
URL: http://annakallman.blogg.se
Postat av: Karin

Hej Pia!
Tack för din kommentar :)
Jag har suttit och funderat om jag känner dig eller inte. Har fattat att du jobbar på kommunen precis som jag. Känner mig jätte dum att jag inte riktigt kommer ihåg, men du kanske kan friska upp mitt minne. Har vi träffats genom jobbet, så har jag träffat för många för att komma ihåg..men jag känner igen ditt utseende, men kan ändå inte komma ihåg när, var och hur.
//Karin

2008-05-19 @ 09:10:12
Postat av: Anna

Bestämde mig i lördags efter att ha tilbringat dagen med min smala och onödigt fräscha svägerska, att nu får det vara nog! Problemet är bara att jag gillar ju mat...

Fortsätter hälsa på hos dig för inspiration till mitt nya liv!

2008-05-19 @ 09:23:43
URL: http://ordagranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0