Lördag morgon

Nu är det lördag morgon och klockan är snart nio. En sån som jag ska åka och jobba i dag... fast ännu dröjer det några timmar innan jag behöver åka. I morgon däremot jobbar jag från 8.00 - 21.00. Jag vet , det låter jäkligt tufft men det går bra för det mesta. Ni som känner mig vet ju var jag jobbar och för er andra kan jag berätta att jag jobbar i ett gruppboende i socialpsykiatrin. Där bor människor som av olika anledningar inte klarar av att bo ute i vanliga lägenheter pga sin psykiska ohälsa. I gruppboendet bor man ju visserligen också i en vanlig lägenhet men skillnaden är den att här finns det personal att tillgå dygnet runt och det ger ju naturligtvis en trygghetskänsla bara det. Vad gör jag på mitt jobb då... jo , jag är kontaktperson till några personer , jag ger stöd och den hjälp som personen behöver och har beviljat i bistånd. Ett stöd i det vardagliga livet , ett stöd till att leva ett så bra liv som möjligt trots psykisk ohälsa... ett oerhört givande jobb tycker jag. Man kan visserligen bli trött , det kan man men man får så oändligt mycket tillbaks så det finns inte. Jag trivs otroligt bra med mitt jobb med andra ord och inte nog med det jag har ju också världens bästa arbetskamrater !!! Så ta åt er kära arbetskamrater om ni nu skulle läsa detta. Jag har de bästa arbeskamrater och den bästa chef jag nånsin haft och då har jag ju faktiskt ganska mycket att jämföra med. Jag har jobbat på ganska många ställen. Här har jag jobbat i snart 5 år och jag tror inte jag byter bort detta i första taget , inte frivilligt iaf. Så där ja , nu har jag skrytit upp min arbetsplats och mina arbetskamrater. Väl värt ... faktiskt.
image279

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0