Ledig

I dag är jag ledig och sedan lö , sö och måndag också. Herregud vad skönt...inga samtal , inget motiverande och inget tröstande. Visserligen har jag världens bästa jobb ( kanske ) men det kan bli lite tufft åt huvet i bland. Man blir trött av själva engagemanget helt enkelt. I bland kan jag tänka att jag kanske måste dra ner på mitt eget engagemang men det funkar inte så för mig. Så länge det är roligt så länge engagerar man sig. Fast i bland tycker man att man lägger ner såååååå mycket jobb och engagemang i en enda person och så är det som att slå huvudet i väggen. MEN så kommer det ju altid dessa ljusa stunder , och dom är ju betydligt fler än dom andra , då man känner att det man gör för dessa människor verkligen betyder mycket. För det gör det. När samarbetet flyter och man känner att att man gör något som är värdefullt för någon annan. Så är det ju faktiskt nästan alltid faktiskt på mitt jobb , de sämre stunderna är väldigt få. Att få jobba med att hjälpa andra mäniskor i sina svåra stunder och vara ett stöd när livet rasar och få se att det finns inga hopplösa fall... när psykosen och ångesten drar med sig mäniskan djupt in i sjukdom och förändrar dess personlighet och man står kvar och finns som stöd och man får se när individen återvänder och kommer tillbaka till livet hel och stark , men med nya upplevelser som kanske inte varit de roligaste men som ändå går att leva med... ja , det är verkligen ett jobb som tar mycket men som ger tusen gånger mer ändå.
Hops ... det blev många tankar kring jobbet. Men som sagt - jag har världens bästa jobb. Nu ringde telefonen och jag kom av mig , så då slutar jag nu.
                     image237Nu ska jag ta mig ett glas vin på min lediga dag =) Kan rekomendera ett vin som heter Tanya , vitt vin 8 % . Ta ett halvt glas och fyll upp med Loka päron - Jättegott och läskande ! Hej hopp på er alla bloggers
                          image236


Kommentarer
Postat av: Anna Källman

trallallalllaaaa

2008-02-01 @ 17:19:55
URL: http://annakallman.blogg.se
Postat av: Snuttgrodan

Kul att du gillar min blogg! Själv så tycker jag det är så kul att få läsare från andra bloggar förutom metro. Jag kommer nog att fortsätta att berätta idag om det som fick mig att bryta ihop. Det är jobbigt men jag vill få ur mig det.

2008-02-02 @ 11:56:10
URL: http://www.metrobloggen.se/familjeliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0