Hallå där ute

Klockan är 06.00 och här sitter jag.
Varför då ?
Jo, jag håller på att dricka lite kaffe, för att kvickna till lite.
Sen bär det av på morgonpromenad, stavarna får följa med i dag också.
Och sen då? Då väntar jobbet.
Varför gå på morgonen ?
Jo, jag citerar Fredrik Paulun:

Det finns ett tillfälle då du kan bränna mer fett än annars, det är precis när du stigit upp, före frukost. Då är ditt blodsockar lågt och dina insulinnivåer nästan obefintliga.Det gör att en rask promenad direkt före frukost kommer att ge en bra fettförbränning, och ett effektivt vapen för att gå ner i vikt.

Det står också i FPs bok  Allt om fettförbränning att innan promenaden ska man dricka ett stort glas vatten och två koppar kaffe. För att få vätska till kroppen. För lite vätska, lägre fettförbränning !!

Kommentarer
Postat av: Ulla

På måndag, efter min semester börjar mitt jobb med att ta tag i xtra kilona som jag själv ätit på mig under semestern. Jag ska INTE banta, men tänka på vad jag äter och så ska jag röra mig. Desto mer. Ha en skön dag!

2008-08-05 @ 07:12:41
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Hallåj!

Håller du på med GI?

Jag gjorde det för 1 år sedan ordentligt men tänkte ta tag i det igen.

Svårast är frukost tycker jag.

Ska kolla runt på din blogg nu, första gången jag är här.

Ha de gott.

kram

2008-08-05 @ 17:13:55
URL: http://affib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0