Pit bull terrier... söt hund ???

     Är det här vad man kan kalla söta husdjur ?

        

Nej , säger jag. Inte kan jag kalla dessa hundar söta , dom är väl värda namnet " Mördarhundar " , dom ser verkligen så ut, tycker jag. Och tänk så många , både barn och vuxna , som fått lida för att dessa gått till attack. Många har fått sätta livet till och ännu fler har fått ansiktet helt förstört. Såg många otäcka bilder på nätet , men dom är så hemska så jag vill inte ens ha dom med.

Tydligen var do populära redan i början av 1900 talet ?

      Nej , tacka vet jag GULLIGA och SNÄLLA djur

som dessa sötnosar :

image56


image57













Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte fel på agressiva hundar, alla har dem varit små, det är ägarnas fel.
Man kan jämnföra det med människor faktiskt, inte är en söt liten oskyldig bäbis farlig när den är nyfödd? Det är folk runt omkring en som påverkar hur man blir.

2007-11-21 @ 15:44:15
URL: http://www.brownieeyes.blogg.se
Postat av: Nathalie

äh, det är så fjantigt att placera dom i en sådan mördarkategori bara pga av deras utseende. Det är ägarna som det är fel på, inte hundarna. Mamma o pappa har en rottweiler och hon är så folkkär och vänder ut och in på sig av glädje när någon kommer. Och folk är rädda för henne? helt knasigt...najj bort med fördommarna nu!

2007-11-21 @ 15:48:13
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se
Postat av: Pia Källman

Ja , det är nog alldeles sant , tyvärr så är det nog så att man präglat hunden till att bli farlig. Jag vet ju att det är många som har dessa raser och anser att dom är så snälla och det kanske dom är. Vi får ju bara läsa i tidningar om de som gått till attack...så visst finns det 2 sidor av det som allt annat !

2007-11-21 @ 15:49:32
Postat av: Marie

Ville bara titta in och säga hej

2007-11-21 @ 21:45:32
Postat av: Anna Källman

jag¨håller med mamsen jag!!!

2007-11-22 @ 07:00:05
URL: http://annakallman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0