Lördag morgon 1 / 12

image74Nu är allt adventsstök klart och det är bara att njuta. Det är så mysigt med alla ljus och att det är lite snö ute förhöjer ytterligare stämningen lite. I går fick jag smaka på lite glögg hos min kära mamma , precis som det ska vara kring advent. Det var lika gott som alla år även om den här glöggen hade en väl skarp smak i början så att säga... :) Hihi... morsan hade hällt i för mycket sprit så det smakade ingen glögg alls typ. Men det gick ju att fixa till med att hälla i sig nåra klunkar och sedan fylla på med ren glögg , då blev det gott ! I dag ska jag bjuda på adventsmiddag som jag brukar. Mamma , pappa , Anna , Cristian, Linda och Danne ska få den stora äran att smaka på den goda maten. Jag hoppas iaf att det blir gott för jag ska göra nåt som jag aldrig har testat , jag brukar göra lörans fiskgryta till 1a advent men jag hittade inte receptet så då tog jag en annan maträtt som jag tyckte såg god ut. Det heter orientalisk fiskpanna tror jag det var. Såg mycket god ut !!
Till frukost ska vi äta vörtbröd med julskinka på ... smaskigt , jag längtar ! 

                                             



  


Kommentarer
Postat av: Marie

Blev maten bra ?

2007-12-02 @ 22:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0