Tar tillbaka tidigare lovord till Coop...

I ett tidigare inlägg berättade jag att jag läst om att COOP hade tagit fram buljong utan glutamat.
Jag iväg till Konsum och letade rätt på Coops egna buljong... men icke ! Ja, varken glutamat eller E 621 fanns i innehållsförteckningen. Däremot fanns gästextrakt som jag läst mig till ska innehålla mycket glutamat.

Med andra ord... COOP döljer glutamatet bakaom andra namn, om nu det stämmer det jag har kommit fram till i min lilla forskning.

Det blev alltså ingen buljong för mig, inte hela världen iof men jag checkar vidare på Hälsokost nån dag.

Take care !

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Nu, när jag håller ögonen öppna på E621 inser jag till min skräck att det ju nästan finns med överallt! Känner mig lurad, här har man trott att nåt smakar gott och så är det bara kemiskt skit de lurar i en.

2009-09-23 @ 20:19:58
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja jag vet, smart av dom. Jag köpte Knorrs "Organic" fri från tillsatser bla bla, men vad fanns i om inte Jästextrakt.. Jag vet en "Reneé Voltaire Lant buljon" Helt fri från allt skit. Finns bra sortimen på Kvantum Nacktsa, bla jättegod Soja, Tamari. Kolla på http://www.reneevoltaire.se/ Massa att läsa och det går även att beställa.

2009-09-23 @ 20:59:35
Postat av: Elisabet

Men gud vad tråkigt, vad lurad man känner sig, usch vad dåligt.

2009-09-27 @ 15:11:42
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0