Morgonstund har guld i mun...

 image22

Ja , för mig har verkligen morgonstund guld i mun... gud vad jag njuter nu när jag sitter här och dricker mitt morgonkaffe och vet att jag är ledig flera timmar till innan jag behöver åka till jobbet. Den här veckan har varit lite intensiv och då är det ju extra skönt när man får några timmar ledigt. ( Må i morgon- LEDIG ! ). För mig är alltid morgonen och förmiddagen den bästa tiden , det är då jag är mest aktiv och piggast. Så jag vaknar alltid tidigt på morgonen och är pigg för det mesta redan när jag vaknar. Det tycker jag är helt underbart för jag kan ju jämföra med de få mornar som jag faktiskt har vaknat och varit trött. När man är så trött så man skulle kunna ge vad som helst för att få gå och lägga sig igen och sängen lockar mer än allt annat. Och man kommer till jobbet och hoppas att ingen ska prata med en , eller när man går och tänker : " Hoppas jag inte möter nån jag känner som jag måste prata med".  Ja , jag har faktiskt upplevt såna mornar jag med trots att jag för det mesta är morgonpigg. Men i och med att jag har känt på hur det är att vara morgontrött så kan jag njuta extra av att vara pigg på morgonen. Det är verkligen en plåga att vara trött på mornarna och jag tycker synd om alla som är det , många verkar ju faktiskt vara det jämt. Hoppas att jag alltid får vara morgonpigg , det är så njutbart när man kliver upp tidigt på morgonen och alla andra sover , få sitta vid bordet i lugn och ro och smutta på sitt kaffe och läsa en bok. Det är en av mina bästa stunder på dagen.
Sen har ju kvällen sin tjusning naturligtvis när man får vara hemma med sin familj och bara vara tillsammans och mysa och göra precis vad man vill. Nu har ju vår familj blivit liten , bara Linda och jag , men inte mindre mysigt för det. Vi har ju också Anna och Cristian på nära håll när vi nödiga på dom =) Anna , hon är ju yngsta barnet och som har flyttat i hop med sin stora kärlek Crille , hon har haft tur och träffat värdens finaste och bästa kille. Linda har också haft tur och träffat en lika kanonkille som Crille , Jonas, men han är tyvärr lååångt bort just nu. I Kosovo på nåt FN uppdrag typ , vet inte riktigt , eller fattar inte riktigt rättare sagt vad det är han jobbar med, Säkerhetskonsult iaf. Jaao , sånt är livet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0