Har varit på Färsta i dag , " min " gamla ridskola...

image58

Idag har jag varit med Pia och Sofia på Färsta som är den ridskola som jag red på som liten. Egentligen skulle Sofia rida men när vi kom dit så stog det i pärmen att lektionen var inställd =( . Stackars lilla Sofia som inte fick rida som hon var inställd på , och precis den här gången också när jag skulle vara med och kolla. Det var lite synd om henne då , men vi gick och kollade på hästarna då i stället och så gick vi på fiket och tog en fika. Så det var ju mysigt ändå. Jag får väl följa nån annan torsdag och se på när hon rider.
Dom hade en så himla gullig shettis där , då minns jag Mr Max som var en shettis som vi hade på foder förut. Han var så himla go och gullig så det fanns inte sötare. Jag kommer i håg när vi fick hem honom till stallet , då hade vi även några andra hästar där , travhästar. Bla ett sto som hette Alfa Sid , och hon blev helt jäkla stirrig när hon såg Max , och om hon stog i stallgången och han var utanför så höll hon nästan på att krypa ur skinnet , hon hoppade och for så hon höll på att slita av linorna. Det var ju tänkt att Max skulle gå i samma hage som de stora hästarna men jag vågade inte släppa dit honom för Alfa verkade ju bli aldeles tokig när hon såg honom. Men till slut blev det ju iaf så att jag tyckte att jag var ju tvungen att prova... sagt och gjort , flera stycken stog vi beredda utanför hagen med longerpiskor i händerna för att kunna rycka in och sära om det skulle behövas. När vi släppte Max så var Alfa + 3 st till hästar i hagen och Alfa var längst ner i hagen. Vi släppte ut Max och i samma ögonblick vi släppte honom så galopperade han raka spåret ner till Alfa !! Vi blev på helspånn , men Alfa blev synligt jätteglad. Hon ställde sig direkt alldeles så hon hade honom mitt framför bogen och hon höll huvudet över honom , varje steg han tog så följde hon efter och beskyddade honom. Det var precis som om det hade varit hennes föl. Och vi som trott att hon kanske skulle ge sig på honom eftersom hon blev alldeles tokig när hon såg han , gud så fel vi hade . Efter den dagen var dom oskiljaktiga länge. Max gick lös med henne från hagen på dagarn och slank till och med henne in i boxen. Gulligt... det var då det , och nu är nu... inga hästa längre men en himla massa störtskön fritid =))))

image59  image60



Kommentarer
Postat av: Anna Källman

det skulle va mysigt med hästtiden igen! UTAN hood.... vad mysigt det vore!! men men, nästa liv kanske! :)

2007-11-22 @ 20:30:19
URL: http://annakallman.blogg.se
Postat av: Marie

Ja jag kommer också i håg Färsta med Teddy , Freddy , Lillen , Prince , Tingeling och de andra små söta ponnyhästarna

2007-11-22 @ 22:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0